torsdag den 5. juli 2012

Kom:mode

I lørdags var jeg på vintage-ræs i Aarhus med min mor - og først på listen stod nyeste skud på stammen: Kom:mode i Rosensgade. Jeg har stadig ikke fået armene ned! Butikken er nøjagtig, hvad Aarhus har manglet.


Man kan aflevere sit aflagte tøj i butikken, og butikkens ejer og ekspedienter vil herefter udvælge, hvad de gerne vil have i butikken. Tøjet skal være i god stand og vælges ud fra kvalitet og moden netop nu. Man kan vælge at prissætte tøjet sammen med ejeren af butikken, eller lade ejeren bestemme - når tøjet bliver solgt, får man 50 % af prisen. Konceptet er bestemt ikke nyt, men det er et nyt fænomen i Aarhus! Og det sikrer altså en vis kvalitet i de ting, butikken sælger.

Butikken er fed, fordi det ikke er hvad som helst, som bliver sat til salg. Der er noget for enhver smag, det er overskueligt, og (meget vigtigt) der er ikke for meget! Priserne ligger ikke i Røde Kors-enden, men det er helt rimelige og gode priser for tøj, der fremstår næsten ubrugt. Jeg er ret sikker på, at det her bliver en af mine "stam-butikker", og jeg tror helt generelt, at den bliver et kæmpe hit.

Jeg fik købt de her solbriller og en kjole, som jeg viser en anden gang.

Ejeren af butikken, Julia, har i øvrigt bloggen 2:55 - se den her.

2 kommentarer:

  1. Jeg elsker, at Århus lige er et års tid eller to bag resten af verden... Det var det samme med sushi. :D De der shorts kunne jeg i øvrigt også godt bruge... ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha ja det er faktisk lidt sjovt... Der er nok flere grunde til, at den kaldes verdens mindste storby;-)

      Slet