lørdag den 30. juni 2012

AARHUS CALENDAR #1



Jeg har jo lovet at lave en lille event-kalender over ting, der sker i Aarhus... For at være helt ærlig, så synes jeg altså, at der plejer at ske liiidt flere ting, end jeg kunne opstøve i denne omgang - måske er Aarhus gået på sommerferie?

Anyways: Her kommer en lille liste :-)

LØRDAG DEN 30. JUNI 2012

Gratis morgenmad på Lynfabrikken:
Lynfabrikken holder ferielukket hele juli måned, og derfor kan man få gratis morgenmad og kaffe i Lynfabrikkens kaffebar mellem kl. 10 og 12. Jeg eeeelsker Lynfabrikken - der er mega hyggeligt og enormt afslappet stemning. Min mor kommer på besøg i morgen, og overvejer at hive hende med forbi Vestergade til en hurtig omgang ganske gratis hygge!

Lynfabrikken, Vestergade 49B, 8000 Aarhus C
 

Saunagus i Badeanstalten Spanien:
Grossererbadet i Badeanstalten inviterer til "Sauna-gus". Det skulle være en aromaterapeutisk oplevelse, som efter sigende skulle rense kroppen for affaldsstoffer og give en flottere hud. Det er noget med, at en gusmester hælder æteriske olier på saunastenene, der skaber dampe i luften. Arrangementet foregår mellem kl. 19-22, og det koster 85 kr.

Tilmeld og læs mere her.

Badeanstalten Spanien, Spanien 1, 8000 Aarhus C.


Åben Vinsmagning:
Hver lørdag er der åben vinsmagning hos Løve's Bog- og Vincafé. Det skulle være ret uformelt og koster kun 50 kr. Vinsmagningen foregår mellem kl. 15 og 17, og inkluderer smagning af 5 forskellige vine - og så er det selvfølgelig muligt at købe de lækre vine bagefter.
Jeg har faktisk aldrig været inde hos Løve's, men jeg synes, det ser noget så hyggeligt ud! Så selvom jeg nok ikke lige tropper op i morgen, så tror jeg, at det skal prøves meget snart!

Løve's Bog- og Vincafé, Nørregade 32, 8000 Aarhus C.


Café-åbning: Langhoff & Juul:
Ny café åbner på Guldsmedgade 10. Ideen bag konceptet skulle være simpel økologisk mad ala Camilla Plum og Nikolai Kirk, morgenmad til 30 kr., kage og kaffe til 49 kr. og tapas hver fredag. Caféen åbner første gang lørdag kl. 12.00. Jeg glæder mig til at tjekke det ud.
Langhoff & Juul, Guldsmedgade 10, 8000 Aarhus C


SØNDAG DEN 1. JULI 2012

Bagagerumsmarked på Ingerslev Boulevard:
Jeg har tidligere blogget om loppemarkedet på Ingerslev Boulevard. Det er helt sikkert et af de bedre loppemarkeder i Aarhus, men samtidig også et, hvor de gode ting bliver revet væk ret hurtigt væk - så kom tidligt. Det starter kl. 10.00.


Gyldne Søndage på Rar Bar:
Hen over hele sommeren holder Rar Bar Gyldne Søndage fra kl. 20.00, hvor man kan komme og rafle, drikke bajere og nyde solen (forhåbentlig...). Jeg synes, det lyder som et mega hyggeligt arrangement...

Rar Bar, Jægergårdsgade 71, 8000 Aarhus C


EM-finale:
Der er jo som bekendt EM-finale på søndag, hvor slaget skal stå mellem Italien og Spanien - jeg hepper så absolut på Spanien og planlægger at finde mig en cafe, hvor de viser kampen og serverer kolde øl... Og dem skulle der efter sigende være rigtig mange af rundt omkring i byen (altså cafeer som viser kampen - øllene er vel en selvfølge;-))!


FREDAG DEN 6. JULI 2012

Outlandish:
Outlandish spiller i Friheden kl. 20.00. Tager man ind til Friheden inden kl. 18, koster koncerten 80 kr. (medmindre man har sæsonkort) og ellers 130 kr. Outlandish behøver ikke nogen nærmere introduktion, og jeg kan faktisk godt lide musikken, også selvom den måske er lidt mainstream... Jeg har faktisk aldrig været til koncert i Friheden - er der nogen derude, der ved om det (sådan helt generelt) kan anbefales?


SØNDAG DEN 8. JULI 2012

Loppemarked i Mølleparken:
Jeg har sjovt nok også blogget om dette loppemarked (se her), men i modsætning til bagagerumsmarkedet på Ingerslevs Boulevard, har jeg kun været til det her loppemarked en enkelt gang. Men jeg må indrømme, at jeg (so far) synes, at det er det bedste i Aarhus - i hvert fald den ene gang jeg har været der;-) Jeg tager til Marokko den 7. juli (yay!), så jeg kan ikke komme. Men jeg synes så absolut, at I skal smutte forbi, hvis I har tid!


LØRDAG DEN 21. JULI 2012

Grøn Koncert:
Vanen tro er der igen i år Grøn Koncert - jeg har faktisk været med de sidste maaange år, og er faktisk lidt trist over ikke at skulle afsted i år. Men tror nu alligevel Marokko er lidt sjovere;-) Og faktisk må jeg indrømme, at jeg ikke synes, programmet ser videre spændende ud i år... Men jeg ville nu alligevel gerne have slænget mig i græsset med kolde øl sammen med de sædvanlige, dejlige mennesker. 

Vestereng, 8200 Aarhus N


AARHUS JAZZ FESTIVAL

Festivalen løber af stablen den 14-21. juli 2012. Under festivalen er der forskellige koncerter, jamsessions mv. rundt omkring i byen - nogle kræver entré, andre ikke. Se mere om festivalen her.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar